La CUP crida a la mobilització en contra de la coronació de Felip VI

La CUP també anima a participar dissabte a l'encerclament de la Generalitat de Catalunya convocat per la Marxa de la dignitat.

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) fa una crida a participar aquest dijous 19 de juny a les concentracions convocades a les vuit del vespre davant de tots els ajuntaments del país de rebuig a la coronació de Felip VI. La CUP entén que som davant d'una operació d'Estat en resposta al procés independentista català i a la profunda crisi que pateixen la legitimitat de la institució monàrquica, l'estat de les autonomies, el bipartidisme espanyol, sumat a la crisi social i del sistema que vivim.

Per altra banda, la CUP també s'ha adherit i participarà diumenge a Barcelona a la manifestació convocada per una plataforma que agrupa una trentena d'organitzacions polítiques, sindicals i socials sota el lema 'Cap pacte, cap rei. El poble català decideix'. La manifestació sortirà a les 11:30h de plaça Universitat i finalitzarà a la plaça Sant Jaume. El diputat Quim Arrufat i la diputada Isabel Vallet, de la CUP-Alternativa d'Esquerres, han anunciat la seva participa a la manifestació.

Les organitzacions convocats hem consensuat una declaració per mostrar el rebuig a la coronació del rei Felip VI en base a tres elements centrals:

- L’esgotament del règim del 78, nascut amb la Constitució que restaurava la monarquia borbònica, dóna per tancada l’anomenada transició; no acceptem cap pacte que perpetuï un sistema injust amb les persones i els pobles.

- La monarquia espanyola és una institució antidemocràtica i caduca. Denunciem el paper que se li atorga en el manteniment de la unitat de l’Estat Espanyol, i com a garant dels privilegis de les oligarquies dominants en contra dels drets socials de la població.

- El poble català té tot el dret a autodeterminar-se i establir el seu estatus polític i la seva relació amb els altres pobles del món. El dret a decidir té a veure amb la necessària celebració del referèndum sobre la independència, i també té a veure amb el conseqüent model de relacions socials i econòmiques en el qual vol desenvolupar-se.

Finalment, la CUP també fa una crida a participar el dissabte 21 de juny a l'encerclament del Palau de la Generalitat de Catalunya que la Marxa de la Dignitat ha convocat sota el lema “Pa, treball i sostre. No al pagament del deute”. Aquesta acció està prevista per a les 17:30h en dos punts de trobada diferents: plaça Catalunya i plaça Urquinaona.