La CUP reclama a ICV que aclareixi si pensa acatar la prohibició de l'Estat o sumar a favor d'un moviment de desobediència civil i institucional

'El moviment que cal impulsar és per garantir que el govern català, que les institucions catalanes, no es facin enrere amb el referèndum si hi ha una prohibició de l'Estat' ha assegurat el diputat de la CUP-AE Quim Arrufat aquest matí en resposta a Josep Vendrell, secretari general d'ICV.

Arrufat ha assegurat que 'ens preocupa que ICV consideri que la consulta serà «de pa sucat amb oli» si no té el beneplàcit del govern espanyol' i recorda que durant molts mesos hem estat treballant per dotar-nos de les eines per celebrar el referèndum el 9 de novembre que tindrà unes garanties clares a l'empara de 'la llei popular de consultes'. 'El Parlament de Catalunya va aprovar una Declaració de Sobirania, ara ha arribat l'hora d'exercir aquesta sobirania. La independència només serà possible amb una posició desobedient per part de les institucions catalanes' ha conclòs. La CUP demana a ICV que clarifiqui si pensa acatar la prohibició del referèndum per part de l'Estat o pensa sumar a favor d'un moviment desobedient que forci al govern català a mantenir la convocatòria i organitzar el referèndum 'amb o sense permís de l'estat'.

L'Assemblea Nacional de la CUP va acordar ahir no acceptarà unes eleccions plebiscitàries com a substitut del referèndum 'que posin el procés en mans de les institucions en lloc de la societat' i es va comprometre a treballarà per construir un moviment desobedient que forci la celebració del referèndum. El portaveu del Secretariat Nacional de la CUP, Lluís Sales va assegurar que 'si l'Estat espanyol decideix prohibir la convocatòria, l'única possibilitat raonable és realitzar el referèndum. Perquè és la voluntat del poble, repetidament manifestada per la majoria social, i perquè hi ha les condicions jurídiques, polítiques i socials suficients per a la seva realització efectiva'. La CUP defensa que es imprescindible celebrar el referèndum tant sí com no sobre la independència 'per tal d'obrir un procés constituent cap a la República dels Països Catalans'